انتشار ویرایش جدید و رنگی درسنامه فقه جلد ۱

در طراحی و صفحه پردازی این کتابِ آموزشی سعی شده است تا از ظرفیت‌های تصویری و گرافیکی نهایت استفاده به عمل بیاید و از نمادها، الگوها، رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر عناصر بصری در جهتِ سرعت بخشی به انتقال مفاهیمِ آموزشی و آسان‌سازیِ هر چه بیشتر آموزش استفاده شود.

درسنامه فقه محمدی نژاد

بخشی از متن پیشگفتار کتاب

بدون شک، آموزش احکام اسلامی و تشویق مردم به انجام صحیحِ دستورات شرعی، برترین عبادت و مایه‌ خشنودی خدای متعال است. همچنین رسالت انبیای الهی و معصومان، پس از بیان عقاید و باورهای صحیح، ابلاغ دستورات دینی و دور کردن مردم از گناه و رفتارهای ناشایست بوده است؛ به همین جهت، فراگیران حوزه‌های علمیه -که رسالت اصلی آنان پس از فراگیری علوم اسلامی، تعلیم، ترویج و تبلیغ مذهب حقه‌ تشیع است- زمانی می‌توانند جامعه را به سوی اسلام اصیل هدایت کنند که قادر باشند پس از عمل صحیح به ‌این دستورات شرعی، آنها را به بهترین نحو و شیوه‌ای مناسب برای مردم نیز بیان کنند.

درسنامه فقه محمدی نژاد

در سال‌های اخیر تلاش‌های ارزشمندی جهتِ تولید کتاب‌های فتوایی و رساله‌های آموزشی احکام صورت گرفته که هر یک از‌ این کوشش‌ها در جای خود قابل تقدیر و تشکر است؛ ولی جای خالی کتابی که با در نظر گرفتن مقاطع تحصیلی افراد و نیاز یک طلبه تألیف شده باشد و افزون بر احکام، به چگونگی بیان آن اشاره کند، احساس می‌شد. بنابراین پس از جلسات متعدد در کارگروه فقه و اصول و «ارشادات» مدیریت محترم حوزه‌‌های علمیه‌ خواهران (حجه‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت‌پور)، به ‌این نتیجه رسیدیم که برای اولین بار کنار کتاب درسنامه فقه، کتاب راهنمای تدریس نیز تهیه شود تا با جمع آوری و تنظیم منابع مورد نیاز، اساتید محترم در سراسر کشور بتوانند در حد مطلوب و یکسانی به تدریس این درس با اهمیت بپردازند؛ چرا که:

خادمان شما در حوزه‌ علمیه‌ قم این مهم را عهده‌دار شدند و به تهیه ‌و تنظیم کتاب حاضر پرداختند. این کتاب می‌تواند مقدمه‌ مناسبی برای آموختن کتاب‌های فقهی نیمه‌استدلالی به حساب آید. همچنین با توجه به ساختاری که در تنظیم آن رعایت شده می‌تواند فراگیران را برای به یاد ‌سپردن هر چه بیشتر احکام شرعی یاری کند.

در‌ این نوشتار، مؤلفه‌های زیر رعایت شده است:

لازم به ذکر است که برای اولین بار کنار کتاب درسنامه فقه، کتاب راهنمای تدریس نیز تهیه شده است، تا با جمع آوری و تنظیم منابع مورد نیاز، اساتید محترم در سراسر کشور بتوانند در حد مطلوب و یکسانی به تدریس این درس با اهمیت بپردازند. اساتید محترم احکام حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور می‌توانند برای تهیه کتاب الکترونیکی راهنمای تدریس فقه جلد اول از طریق وبسایت کتابخوان طاقچه اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *